High risk pregnancy
Speciális kismamák gondozása

Bizonyos terhességi állapotok (pl. ikerterhesség, terhességi cukorbetegség, terhességi magasvérnyomás), vagy betegségek (pl. autoimmun betegségek, véralvadási zavarok, pajzsmirigy betegségek, depresszió) az átlagos, “sima” terhességhez képest több és nagyobb anyai/magzati probléma lehetőségét hordozzák magukban.

Ők azok speciális kismamák, akik gondozása extra körültekintést igényel!

A várandósgondozás célja, hogy csökkentsük a komplikációk kialakulásának esélyét, és célzott gyógyszeres ellenlépésekkel megfordítsuk a rossz irányba mutató folyamatokat, amennyiben ez lehetséges.

A megszokottnál szorosabb nyomonkövetés és kiegészítő (extra) vizsgálatok is ezt célt szolgálják. Gyakran csapatmunkáról van szó más szakmák képviselőivel (diabetológus, dietetikus, endokrinológus, immunológus, haematológus, pszichiáter, neurológus kollégákkal).

“Fragile, handle with care”,
azaz “törékeny, kezeld figyelmesen!”

Zárójeles gondolat: Határozottan javasolt a gyermekvállalás előtt egy alaposabb kivizsgáláson részt venni,  ahol a terhesség szempontjából fontos, de rejtett betegségek felismerhetők, illetve a már ismert alapbetegségek a terhességre finomhangolhatók.

Tipikusan ilyen a vérszegénység, vashiány, pajzsmirigy alul/túlműködés, túlsúly, inzulinrezisztencia, magasvérnyomás. Különösen árulkodó lehet, ha korábbi terhességnél valamilyen szövődmény már fellépett. Rendelésemen elérhető a babavállalás előtti nőgyógyászati vizsgálat, konzultáció.