Nőgyógyászat

Intim panaszok teljeskörű kivizsgálása és gyógyítása

A női panaszok sokfélék lehetnek, egy közös bennük: a páciensek életminőségét és komfortérzetét vagy  csak átmenetileg, vagy akár évekig is komolyan rontják. Ne engedje, hogy ez Önnel is így legyen! Panasz esetén kérjen időpontot kivizsgálásra, a sürgős esetek természetesn prioritást élveznek. A legtöbb probléma gyógyszerrel jól kezelhető, a műtéti beavatkozást igénylő betegségek gyógításához a hátteret a Szent János Kórház biztosítja.

Success! Message received.

Valami nincs rendben, de fél megkérdezni?

Tegye fel kérdését a bal oldali szövegmezőben, név nélkül, ingyen!

Fogamzásgátlás

A szerelem és szexualitás fontos velejárója a védekezés kérdése. A nőgyógyász feladata, hogy az elérhető biztonságos és megbízható fogamzásgátlási módszerek széles tárházából megtalálja a páciens számára a legmegfelelőbbet.

Rendellenes vérzés, bő menses

Rendellenes vérzést a női szervek anatómiai elváltozásai (pl. mióma, ciszta, polip, daganat stb.) vagy a hormonális rendszer egyensúlyzavara okozhatnak. Részletes kivizsgálást követően a megoldás a vérzés okától függ, lehet gyógyszeres vagy műtéti.

PCOS központ

A PCOS (policisztás ovárium szindróma)

Hüvelyi folyás

A leggyakoribb panasz, amivel a hölgyek a nőgyógyászukat felkeresik, az a különböző típusú hüvelyi folyások és a szeméremtáji diszkomfort. Ezek többségében jól kezelhető, jó gyógyhajlamú fertőzések.

Hólyaghurut ("felfázás")

Szintén nagyon gyakori probléma a húgyhólyagban megtelepedő fertőzések okozta folyamatos kínzó vizelési inger, a vizeletürtéskor jelentkező csípő érzés. Maga a vizelet is zavaros, kellemetlen szagú, esetleg véres lehet. Még súlyosabb eset lázzal, vesetáji fájdalommal is járhat (vesemedence-gyulladás)

Méh- és petefészekgyulladás

A néhány nap alatt kezdődő, alhasi fájdalommal és esetenként lázzal is járó fertőzés érintheti a méhet és a petefészkeket is. Szerencsésebb esetben ez a gyulladás a megfelelő kezelés hatására elmúlik, de szövődményes esetben tályogképződéshez, meddőséghez vezethet.

Petefészek-ciszta

A ciszta egy folyadék és/vagy szilárd szövetszaporulatot jelent a petefészekben. Legtöbbször jóindulatú folyamat, és mivel gyakran panaszmentes, csak "véletlenül" vesszük észre. Ha az elváltozás nagyobb méretet elér, akkor már képes tompa alhasi fájdalmat is okozni. Ha a ciszta megreped, hasűri vérzés léphet fel; ha a tengelye körül megcsavarodik, akkor az azonos oldali  petefészek elhalhat, mindezek rendkívül heves fájdalommal járnak és sürgős műtétet igényelnek. A ciszták néha rosszindulatú daganatot képeznek, főleg 40 éves kor felett.

Mióma

A mióma a méhben (mint simaizom sejtekből álló szervben) keletkezik, és az esetek túlnyomó többségében jóindulatú "izomcsomót" jelent. Nem feltétlenül okoz tünetet, 40 éves kor felett gyakran panaszmentes hölgyekben észleljük. Ha nagyobb méretet elér (vagy kedvezőtlen irányba, a méh ürege felé növekszik), akkor alhasi húzó fájdalmat, gyakori vizelési ingert, bővebb menstruációs vérzéseket és meddőséget okozhat. Kezelése gyógyszeres, műtéti vagy katéteres (embolizáció)

Endometriózis

Az endometriózis nem más, mint amikor a normálisan a méh belsejében lévő nyálkahártya-sejtek a nekik nem megfelelő helyen telepszenek meg és okoznak panaszokat. A krónikus, régóta tartó alhasi fájdalom hátterében gyakran áll ez a betegség. Többféle formája létezik (méhen belüli endometriózis, csokoládéciszta, hashártyán lévő csomók, illetve ritka típusok). Az elváltozás helyétől és nagyságától függően alhasi fájdalmat, hasűri összenövéseket, gyulladást, véres vizeletet / székletet, nemi élet során jelentkező fájdalmat valamint meddőséget okozhat. Kezelése gyógyszeres és műtéti (hastükrözés)